Intervija ar uzņēmumu Mājas Meistars

1. Kā jūs sākāt darboties savā nozarē?

Strādāju šajā nozarē piecus gadus un izveidoju savu uzņēmumu, jo vēlējos brīvību un neatkarību, ko nevar iegūt strādājot algotu darbu uzņēmumā. Katru rītu celties noteiktā laikā, strādāt astoņas stundas, un tad doties mājās – es sapratu, ka parasta darba rutīna nav man saistoša. Un tad pievērsos šujmašīnu remontam un radās arī ideja par savu mazo uzņēmumu Mājas meistars, kurš šodien veiksmīgi darbojas Latvijas tirgū. Laikam ejot, uzņēmums paplašinājās, šobrīd algojot trīs darbiniekus, kas nodarbojas ar mājas remontdarbiem saistītās nozarēs, piedāvājot elektriķa un santehniķa pakalpojumus, mēbeļu montāžu utt.

2. Kādēļ tieši šī nozare?

Tas sanāca visai nejauši, jo agrāk strādāju ostā, gan kā fotogrāfs (kas šobrīd ir mans hobijs), gan arī televīzijā. Reiz draugs palūdza salabot savu šujmašīnu, jo esmu tehniski domājošs cilvēks, un man viss izdevās! Tad sāku pētīt tirgu un pieprasījumu pēc šujmašīnu remonta, un sapratu, ka lielas konkurences nav. Mūsu uzņēmums ir attīstīts tik tālu, ka šobrīd sadarbojamies ar privātpersonām, skolām, uzņēmumiem un valsts iestādēm. Mūsu klienti ir visi, kas šuj, piemēram, skolas, kurās ir mājturības kabineti. Ar laiku klienti sāka interesēties, vai tiek piedāvāti arī citi pakalpojumi, piemēram, santehnika un es sāku saprast nepieciešamību paplašināties, piedāvājot plašāku pakalpojumu klāstu.

3.Vai uzņēmuma darbinieki apmeklē kādus kvalitātes celšanas kursus?

Tā kā šujmašīnu nozare ir ļoti šaura un specifiska, šādu kursu nav un zināšanas esmu ieguvis pašmācības ceļā un krājot pieredzi. Bet citi darbinieki, kas darbojas santehnikas un elektronikas jomā, ik pa laikam apmeklē dažādus seminārus, kursus. Savukārt mans darbinieks elektriķis ir nesen paaugstinājis savu kvalifikāciju darbam ne tikai ar 220 kW, bet jau ar 380 kw, tādā veidā paplašinot savu specializāciju un darbības jomu, kas noteikti noderēs nākotnē. Atgriežoties pie manis, uzskatu, ka regulāri ir jāseko šujmašīnu nozarei līdzi, jāsaprot tendences pašmācības ceļā – tikai šādā veidā šujmašīnu meistars attīstās. Piemēram, citi apmeklētāji dodas uz Baltijas tekstila izstādi, lai skatītos audumus, savukārt es dodos, lai pētītu šujmašīnas un saprastu darbības principus jaunajām šujmašīnām.

4.Vai jums būtu kāds pieredzes stāsts, ar ko vēlētos dalīties ar citiem (smieklīgs/interesants)?

Patiesībā ir ļoti daudz gan smieklīgi pieredzes stāsti, bet tos sapratīs cilvēki, kas ikdienā šuj vai labo šujmašīnas. Vienā gadījumā kāds klients bija nopircis jaunu un ļoti dārgu Brother šujmašīnu un vēlējās ieprogrammēt programmu un šūt. Sākumā klients saprata, ka sākotnēji, lai šūtu ir jāsasien mezgliņš. Bet kā lai sasien mezgliņu?  Klients diegu sasēja ap spolīti. Tas tika atkārtots vairāk nekā 10 reižu un klients nesaprata, kāpēc šujmašīna vairs nedarbojas. Otrs ļoti interesants stāsts norisinājās Ādažos, bija sieviete, kas iebrauca ar automašīnu grāvī, sadauzīja savu priekšējo mašīnas kreiso lampu pret veco Ulmaņlaika šujmašīnu. Jā, šujmašīna bija grāvī! Sazinājās personīgi ar mani, vai varu saremontēt šujmašīnu. Šis bija viens no retajiem gadījumiem, kad uz vietas šujmašīnu nevarēja salabot, tāpēc paņēmu līdzi uz savām mājām, salaboju un, cik man ir zināma informācija, šujmašīna darbojas un kliente vēl joprojām ar šo šujmašīnu šuj.

5.Kā jūs raksturojat nozari, kurā darbojaties (pēc jūsu ieskatiem viss ir kārtībā vai tomēr ir nepieciešami kādi uzlabojumi)?

Neteikšu, ka nozare ir šaura. Mūsu uzņēmuma Mājas meistars pamatdoma ir palīdzēt visiem tiem, kam ir nepieciešama palīdzība ar mazajiem mājas darbiņiem īstermiņā. Meistars aizbrauc, palīdz cilvēkiem, pabeidz darbu un dodas pie nākošā klienta.

6. Kas jums vislabāk patīk šajā darbā?

Pirmkārt, neatkarība. Tas ir visnoteicošākais faktors –pats sev varu noteikt darba laiku un ļaut arī saviem darbiniekiem būt neatkarīgiem. Kā arī, cenšos būt cilvēcīgs vadītājs pret saviem darbiniekiem un mani darbinieki ir lojāli  pret mani, kā darba devēju. Es varu uzticēties saviem darbiniekiem un mani darbinieki uzticas man. Cilvēcīga attieksme ir ļoti būtiska darot jebkuru darbu! Un personīgi man darbinieks teica – “Vai zini, pie Tevis strādājot, par naudu Tu nedomā. Tu domā, vai jūties labi. ” Mana lielākā vērtība ir kārtīgi un kvalitatīvi padarīts darbs un gandarījums par to, nevis nauda!

7. Kas, veicot šo darbu, ir svarīgākais?

Ne tikai kvalitāte, bet arī apziņa, ka esi bijis kādam cilvēkam noderīgs. Tas, manuprāt, ir pats svarīgākais. Un klients jūt, ka mans darbs ir viņam palīdzējis vai atvieglojis dzīvi. Man būtiska ir pievienotā vērtība manam darbam! Tātad darba pievienotā vērtība un cilvēcīga attieksme ir svarīgākais, veicot darbu!

Esot pie klienta, es necenšos pēc iespējas vairāk nopelnīt naudu, bet man ir svarīgi gūt gandarījuma sajūtu par pabeigtu darbu un just, ka klients novērtē izdarīto un ir samaksājis par atbilstošas kvalitātes pakalpojumiem.

Komentāri

mood_bad
  • Neviens nav ievietojis atsauksmi.
  • chat
    Pievienot komentāru
    lvLatvian
    lvLatvian